Újabb felmérést végzett a magyar internetezők keresési szokásairól a GVU (Graphics, Visualization & Usability) Web Use Survey, aminek köszönhetően kiderült többek között az is, hogy a hazai nethasználók jelentős többsége milyen céllal és milyen gyakorisággal használja a világhálót.
A legtöbben még mindig a kapcsolattartásra használják
- Kérdésed van? Tedd fel a gyakori kérdések valamelyik topikjában.
A felmérésből tisztán kiderült, hogy a napi rendszerességgel internetezők 35 százaléka leginkább kommunikációra, tehát a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra használja csak a világhálót, míg 25 százalékban a magáncélú információszerzésre, ami alátámasztja azokat a hipotéziseket, miszerint az internet ma már az első számú információkeresési eszközünkké lépett elő.
Ezt erősíti továbbá az is, hogy az internetezők 20 százaléka munkához és tanuláshoz köthető információkereséshez használja a világhálót, de érdekesség, hogy van 15 százaléknyi réteg, akik csak unalomból, szabadidejük elütésének érdekében szörfözgetnek a neten. Van további 10 százalék, akik szórakozáshoz és játékhoz használják rendszeresen a világhálót, de nagyon érdekes azok aránya is, akik mire nem alkalmazzák soha az internet határtalanságát.
Kiderült ugyanis, hogy a megkérdezettek 75 százaléka nem használja rendszeresen vásárlásra az internetet, sőt a bankügyek intézésére és a fórumokon való részvételre sem alkalmazzák az internetet 80 százaléknyian.

A magyar internetes keresési szokásokról
Az internetes szolgáltatások jegyében
Érdekes, ám a fentiek kapcsán nem túl meglepő eredmények születtek a kutatásból az internetes szolgáltatások használata kapcsán is. Amint kiderült az internetezőknek 35 százaléka elektronikus levelek küldésére használja rendszeresen az internetet, és egyenrangúan 10-10 százaléknyian a hírek rendszeres olvasását és a keresőrendszerek használatát jelölte meg az interneten való böngészés céljaként. A kutatásban résztvevők 5 százaléka egyébiránt napi szinten alkalmazza a világhálót fel- és letöltésre, valamint online játékra és szórakozásra is. Érdekesség, hogy a legkevésbé használt internetes szolgáltatás a részvényekkel való kereskedés volt, a rendszeresen internetezők 85 százaléka ugyanis korábban még soha nem élt ilyesmivel, és nem is tervezett hasonlót.
A kutatásban résztvevők körében egyébiránt a leggyakrabban felkeresett honlap értelemszerűen a Google volt, a legtöbben pedig a hírek keresése és a hírolvasás miatt használják a világhálót, így a megkérdezettek 55 százaléka azért lép fel az internetre, hogy megtudja, mi történik a világban, szerezze ezt az információt akár híroldalakról, akár a közösségi portálokról.